miercuri, 23 iunie 2021

Amintiri din pandemie - Vârful Musala (2925 m), Munții Rila, Bulgaria

        Pentru cei carora le plac drumetile montane le recomand un minisejur de 2-3 zile in Muntii Rila. Aici sunt multe trasee montane, eu am facut doua dintre acestea, mai cunoscute: unul spre varful Musala, cel mai inalt din Peninsula Balcanica (2925 m) si circuitul celor "7 lacuri". 
       Am stat 2 nopti in statiunea montana Borovets, de joi, pana sambata. Poate ajuta pe cineva programul nostru (am fost eu si sotia mea): 
 - am plecat intr-o joi, 4 septembrie 2020, din Alexandria si am trecut cu bacul pe la Turnu Magurele, la ora 12 (am mai rezolva dimineat ceva probleme la serviciu). 
- sosire la Borovets in jur de 15,30 (niciun incident pe drum, au fost cateva echipaje de politie la panda, insa soferii bulgari, ca si cei romani, dau flash-uri de atentionare).
- cazare la Hotel Ela - 200 leva, doua nopti cu demipensiune (cam demodat, insa curat si cu o mancare onorabila, destul de putin populat, cu ceva masuri anticovid) .
- Borovets pare cam pustiu vara si in timpul saptamanii!
- Hotelul Ela este chiar langa statia de telegondola Yastrebets,ce duce spre punctul de plecare spre varf, cu program 8,30 - 18 vara, asa ca dimineata urmatoare am fost printre primii, cand s-a deschis telegondola (drumul pana la statia din varf dureaza cca 30 minute, in plus, are si o statie intermediara, deci a nu se cobori "la prima", ci la adoua statie, din varf - la 2363 m altitudine).
 - de la statia finala de telegondola,din varf, am plecat pe la 9 si am ajuns pe varf pe la 13,15. 
- traseul e destul de greu pe alocuri, in sensul ca sunt urcusuri sustinute, insa cu pauze dese si admiratul peisajelor, am reusit sa-l dovedim si noi, care suntem cam pantofari urbani si de conditie fizica medie. - sunt trei segmente in acest traseu:  
1. Telegondola Yastrebetz - Cabana Musala - 2389 m (drum lat, pe curba de nivel, cam plictisitor, cu o lungime de cca 4 km).  
2. Cabana Musala - Refugiul Everest (2709) - de aici incepe ascensiunea propriu-zisa, insa cu peisaje deosebite, lacuri glaciare, poteci printre jnepeni, versanti cu grohotis, circuri (caldari glaciare).  
3. Refugiul Everest - Varful Musala (2925 m) - se face cam intr- o ora, panta este accentuata, efortul cam iti scoate sufletul, insa satisfactia ca ai "cucerit" cel mai inalt varf din Balcani compenseaza toate stradaniile.     
      Drumul de intoarcere a durat cam tot atat ca si urcarea, deoarece ne cam tremurau "elementii", plus ca se coboara deseori pe stancarie, destul de abrupt. In fine am ajuns inapoi in Borovets pe la 17,00. Drumetia mi-a placut, panoramele sunt deosebite, maiestuoase, si consider ca este un obiectiv oarecum la indemana, ce merita bifat (se ajunge mai usor decat pe Moldoveanu, de exemplu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu